tisdag 19 februari 2008

Yoga vecka 1

Upper Motrue heter stället där yogastudion är. Det är mitt på vischan omringat av fårfarmare. Faktum är att Stillpoint som John o Lucy kallar det är en gammal fårfarm. Det ligger ca 10 min från havet. Rabbit Island heter stranden o är ca 10 km lång. När vi var där i onsdags var det 30 c i luften o 25 c i vattnet. Hur är det hemma förresten, vad heter stormen i år? Jag fick äntligen springa barfota på en strand i bara badbyxor som dr Romanov ordinerar som en av de bästa formerna av löpträning. Det var gans

I UM finns en bemsinmack, pub o en lanthandel. Så det brukar bli en tur in till Richmond när det ska handlas. Där finns Erik Höglunds son, Ola, vilket är lite smått fantastiskt. Han gör mycket fina grejer. Hoppas få komma förbi nån gång.

Har hunnit med en utflykt till marknaden i Nelson med. Där beställde jag en smått fantastisk ulltröja. Vissa kommer nog häpna av förskräckelse o andra av avund :)

Annars var första veckan träning, äta o sova. Kroppen kändes rätt urlakad efter en veckas bändande fram o tillbaka så det blev bara två löppass. 1

Stället är mycket fint o de som är här är mycket trevliga. Det är ett par andra som stannar lika länge som jag så det är lite roligt. Tröttnade lite på korta möten efter 4 v backpackande.

Ja just det glömde utflykten till nationalparken Abel Tasman. Som förmodligen är en av de finaste ställena på NZ. Den har km långa stränder som man går ut på. Men man måste passa tiden när man ska hem för annars kommer tidvattnet o äter upp stranden.

Länkar:
Www.nelson.hoglund.co.nz
Www.nelsonnz.com
http://www.doc.govt.nz/templates/trackandwalk.aspx?id=36215

1 kommentar:

ca sa...

Nu äntligen funkade det. Roligt att Du trivs där nere mitt i fårskiten eller snarare lukten. Jag varnade Dig minns jag!! Här finns nu flickorna från Ö. Mycket trevligt. Morsan kommer hit nu i kväll och tar hem dem på lördag.
CA